Ing. Lucie Hotařová "Chceme svým zákazníkům umět poradit, pomoci jim najít svůj příběh".

Vytvořeno: 21. 08. 2018

Rozhovory

Ing. Lucie Hotařová "Chceme svým zákazníkům umět poradit, pomoci jim najít svůj příběh".

1. Co bychom si měli vybavit, když se řekne tiskárna Etiflex? Co si vybavíte Vy?


Moje vize je nebýt pouze výrobcem, který potiskuje papír. Chceme svým zákazníkům umět poradit, pomoci jim najít svůj příběh, který společně vtiskneme do etikety. Dlouhodobě sledujeme vývoj designu etiket a vinařský marketing u nás i v zahraničí, abychom mohli dostát našeho závazku, že vinařům umíme odborně poradit.

Pro mě osobně je Etiflex jako dítě, které jsme spolu s manželem vypiplali od samého zrodu. Vnímám ho jako živý organizmus, který se neustále vyvíjí, roste a zraje. Momentálně proděláváme období puberty, kdy se nám firma divoce rozrůstá a někdy je opravdu těžké udržet vše pod kontrolou.



2. Na trhu jste již čtvrt století a po celou dobu se specializujete na vinaře, jak jste se k tomuto odvětví dostali a v čem je specifické?


Naši tiskárnu založil roku 1991 můj otec, roku 2001 jsme do firmy přišli já s manželem a začali jsme se specializovat na vinné etikety. Myšlenku zaměřit se na vinařství měl už od počátku můj otec, velmi nám pomohlo pořízení stroje na výrobu samolepicích etiket v rolích. Už od začátku jsme si uvědomovali, jakou důležitost etiketa má, že obal prodává a je potřeba řešit i jeho design. Přestože obal vždy řešíme jako celek, etiketa je nejdůležitější součástí lahve vína z marketingového pohledu. Dovede vyprávět příběh, a právě přes ni vinař komunikuje s koncovým zákazníkem.


3. Kolik etiket ročně vytisknete?


Když jsme letos připravovali naše první vydání novin z Etiflexu, dali jsme s práci a spočítali jsme to. V roce 2017 si u nás vinaři nechali vyrobit tolik etiket, že by pokryly skoro padesátihektarový vinohrad. Pokud bychom takto velký kotouč etiket rozmotali, postačí na cestu z Břeclavi do Bordeaux a zpět.




4. Jaký pozorujete během posledních let trend v etiketách? Překvapují vás zákazníci novými požadavky nebo jste to spíše vy, kdo jim rozšiřuje obzory?


Trendy sledujeme ve světě, ale zajímají nás také podněty od našich zákazníků. Hledáme to, po čem zákazník touží a co potřebuje, aniž to vlastně ví. Trendy jsou důležité, ale ne vždy je nejlepší kopírovat to, co právě letí. Mnohem hodnotnější je najít to, co vinaře skutečně charakterizuje a vtisknout to do jeho jedinečné etikety. Co se týká trendů, jednoznačně se zvyšuje význam kvalitního designu. Jednak je to věc návrhu, ale také precizního zpracování detailu. Důležitý je kvalitní materiál, který je sice o něco dražší, ale ve výsledku zvyšuje hodnotu vína.


5. Pokud za vámi přijde nový zákazník, s čím vším mu umíte pomoci? Umíte pracovat i s malými vinaři?


Od samého počátku si vážíme každého zákazníka, malého i velkého. Máme několik technologií, takže vždy najdeme vhodné řešení pro každou zakázku. Umíme si poradit i se začínajícími vinaři, kteří teprve hledají svou identitu, tvář svého vína. Stejně tak často pracujeme s vinaři, kteří mají zaběhlou etiketu, ale cítí potřebu změny. Obal vždy řešíme jako celek, vše musí ladit se vším. Pomůžeme s řešením záklopek, dárkových i přepravních kartonů, vizitek a propagačních materiálů. Při tom všem nám záleží na detailu, důležité je například i to, do jaké výšky etiketu na láhvi nalepíte.



6. Dá se podle Vás nějak říci, jaká etiketa nejlépe prodává?


To se podle mě říci nedá. Nejdříve je potřeba zjistit, komu a kde vinař svá vína chce nabídnout. Podle toho lze teprve tvořit etiketu. Velmi důležité je uvědomit si, že se nedá zavděčit všem. Podle mé zkušenosti je zásadní, aby samotný vinař byl s etiketou ztotožněn a pak už jde vše samo.


7. V minulých letech jste se zúčastnili soutěží Packstar nebo Obal roku, ve kterých jste byli velmi úspěšní jako společnost, plánujete se zúčastnit i v letošním roce? A už máte favorita, se kterým do této soutěže půjdete?


Letos se opět budeme obou soutěží účastnit. Přihlašujeme několik vzorků, všem z nich fandíme a uvidíme, jak rozhodne odborná porota či veřejnost.


8. A naše tradiční otázka: Jaké víno máte ráda?


Co bychom byli za tiskárnu pro vinaře, kdybychom nemilovali víno? Víno beru za součást svého života, moc ráda za vínem cestuji a jsem i ochotná za dobré víno utrácet peníze. Uvědomuji si hodnotu práce, která stojí za každou lahví. Donedávna jsem pila jen suchá bílá vína, ale nyní si nejraději pochutnám na dobrém červeném.



 Ing. Lucie Hotařová, majitelka, obchodní a marketingová ředitelka 

Kontakt: http://www.pracevevinarstvi.cz/databaze-profesionalove/detail/169-etiflex

Počet zhlédnutí: 2195

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.