5 tipů, jak snížit rizika v podnikání na minimum

Vytvořeno: 10. 05. 2019

Marketing pro vinaře

5 tipů, jak snížit rizika v podnikání na minimum

Podnikání s vínem se může stát zlatým dolem, ale při neopatrném počínání vás může naprosto zruinovat. Připravili jsme pro vás pět tipů, kde se dozvíte, jak snížit rizika v podnikání na minimum.

Hlídejte si cash-flow

Není vůbec jednoduché spočítat, kolik peněz vinaři projde rukama a kolik opravdu může utratit, případně investovat, aniž by hrozilo riziko, že najednou bude bez nich. Musíte totiž myslet na rezervy. Všeobecně byste měli mít rezervy ve výši, která zvládne pokrýt 3-6 měsíců náhlého výpadku. Vše se odvíjí od velikosti společnosti, počtu zaměstnanců atd. Rozdílné rezervy bude mít malé rodinné vinařství a celorepubliková síť vinoték.

Pokud žádné úspory nemáte, určitě se začněte rozhlížet, kde byste mohli ušetřit. Náklady se dají snížit všude. Nesmí se to však odrazit na kvalitě vašich produktů. Zkuste lépe hospodařit s energiemi a neplýtvejte kancelářskými potřebami.

Pozor na půjčky

S cash-flow souvisí i půjčky. Mnoho vinařů si půjčí peníze, aby rychle rozjeli své podnikání, ale poté se stejně rychle dostanou do platební neschopnosti, která může vést až do nepříjemné dluhové pasti. Proto raději investujte vlastní peníze, díky kterým zajistíte zdravý růst svého vinařství.

Některá podnikání samozřejmě vyžadují vysoké počáteční náklady, které zkrátka ze svých úspor nepokryjete. Proto pokud se opravdu rozhodnete pro půjčku, zjistěte si co nejvíc informací o podmínkách a nabídkách na trhu. Zkuste se také podívat, zda nemáte možnost získat dotaci, případně se můžete rozhlédnout po potenciálních investorech, kteří by vám pomohli s rozjezdem vašeho byznysu.

Oddělte osobní a firemní peníze

Neoddělení financí je další chyba, které se dopouští mnoho podnikatelů, vinaři nejsou výjimkou. Na samotném začátku samozřejmě musíte sáhnout po vlastních penězích a tím byste také měli skončit. Jestli se vám v podnikání nedaří, raději ho ukončete dřív, než bude pozdě. Jinak vám hrozí, že naprosto zruinujete rodinný rozpočet. Platí to ale i naopak. Nikdy nepoužívejte firemní peníze k soukromým účelům, mohlo by se vám to šeredně vymstít.

Myslete na pojištění

Spousta vinařů se samozřejmě pojistí, ale problém nastává ve chvíli, kdy k pojistné události opravdu dojde. Většina z nich totiž používá standardní smlouvy, ve kterých není zahrnuta spousta rizik. Mnoho podniků se nepojistí na výpadek výroby, pak stačí požár nebo povodeň a problém je na světě. Většina firem sice spoléhá na to, že má pojištěný majetek, ale už si neuvědomí, že výpadek může trvat delší dobu. Pokud ale do pojistné smlouvy necháte zahrnout i výpadek příjmů z důvodu přerušení výroby, zaplatí vám pojišťovna také ušlý zisk.

Nepodceňujte marketing

Ať už bude vaše víno jakkoliv skvělé, pokud se o vás nikdo nedozví, nikdy ho neprodáte. Měli byste si proto sestavit marketingovou strategii. V rámci strategie se zaměřte na to, kdo je vaší cílovou skupinou, jak je oslovíte a kolik vás tato propagace bude stát.

Doporučujeme se v rámci této oblasti obrátit na profesionály z reklamních agentur. Tito lidé sledují nejnovější trendy, rozumí marketingu a mají bohaté zkušenosti, proto vám dokážou vytvořit strategii přesně na míru.


Potřebujete poradit s marketingem vašeho vinařství nebo doporučit profesionály na pojištění či obchodní strategii?

Kontaktujte nás na emailu obchod@pracevevinarstvi.cz nebo telefonním čísle 724 729 697.


Zdroj: www.pracevevinarstvi.cz




Počet zhlédnutí: 4022

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.